Dijital Pazarlama Neleri Kapsar? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?
Dijital pazarlama kanalları akıllı telefonlar ve tabletler ile birlikte giderek daha geniş bir alana yayılıyor. Dijital pazarlama yöntemlerini genel çerçevede şu şekilde listeleyebiliriz. Dijital Pazarlama Neleri Kapsar? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? bu konuları ele alacağız.
- SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu),
- SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)
- Görüntülü Reklam Pazarlamas
- Sosyal Medya Pazarlaması ve Optimizasyon
- İçerik Pazarlaması ve Otomasyon
- E-posta Pazarlama Çalışmaları Yapmak
- Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapmak
- Veri Tabanlı Pazarlama Çalışmaları Yapmak
- E-ticaret Pazarlaması Çalışmaları Yapmak
- E-kitaplar, Mobil Uygulama ve Oyunlar
- İnternet dışı, akıllı telefonlara yönelik pazarlamalar (SMS, MMS, Çağrılar)
- Online Davranışsal Reklamcılık Çalışmaları Yapmak
- Yeniden Pazarlama (Re–marketing)
- Satış Ortaklıkları (Affiliate Marketing) Çalışmaları Yapmak
- Mobil Pazarlama Çalışmaları Yapmak
Dijital Pazarlamanın Geleneksel Pazarlamadan Ne Farkı Vardır?
Geleneksel pazarlama anlayışında baskı, televizyon, telefon vb. araçlar kullanılır ve etki alanı kısıtlıdır. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamadan maliyet, zaman, kapsam, kullanılabilirlik, sunumu, çalışan kişiler ve kullanılan dili açısından farklılıkları elbette vardır.
Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya karşılaştırıldığında daha uygun bütçelerle, her an her yerde geniş bir kitleye hitap etmektedir. Geleneksel pazarlamada tek taraflı iletişim söz konusu iken, dijital pazarlamada hedef kitleyle interaktif bir ortamda karşılıklı etkileşimi bulunur. Dijital pazarlamada çeşitli internet kullanıcılarına hitap eden bir fazla kanal vardır ve daha samimi ve daha etkili bir dil kullanılır. (bkz. sosyal medya platformları İnstagram, Twitter, Facebook, Tumblr vb.)
Geleneksel pazarlama daha öğretici bir üslup kullanmaya çabalarken, dijital pazarlama çok daha yenilikçi bir bakış açısına sahiptir, eğlendirirken bilgilendirir ve aynı zamanda zengin deneyim imkanını kullanıcılarına en etkili şekilde sunar. Geleneksel pazarlama “Ben bunu ürettim, hadi satın al!” diyen sıkıcı satıcı tipiyken, dijital pazarlama “Benim şöyle bir ürünüm var, siz de deneyimlemek ister misiniz?” diyerek tüketiciye seçenek imkanı sunar, onların fikirlerine önem verir ve her şeyden önemlisi dikte etmez. Onları etkili bir üslup ile ürünü almaya ya da incelemeye teşvik eder.
You must be logged in to post a comment.