Site Dışı SEO arama motorlarında üst sıralara çıkmak için web sitemizin dışında yapmış olduğumuz her türlü işlemdir. Bu işlemlerin tamamına birden Site Dışı SEO yani Off-Site SEO dadı verilir. Site Dışı SEO’nun kapsamına hangi işlemler giriyor biraz bundan bahsedelim. Sadece Site dışı link almak yeterli olmayacaktır. Site İçi SEO yaparak kaliteli içerikler üretmeyi de unutmamanız gerekir.
Etkili içerik yazarak arama motorlarında sıralama yapmanız mümkün, ancak bu içeriğe bağlantı vermek için birkaç alakalı site elde ederek, birkaç sıra daha yüksek olma şansınızı arttırmış olursunuz. Aynı şey markanızı oluşturmak ve güven yaratmak için de geçerli. Bu sadece web sitenizde değil, çoğunlukla site dışında da gerçekleşmelidir. Örnek olarak incelemeler alın, bunlar şirketinizi yapabilir veya bozabilir. Onlara ihtiyacınız var, fakat çoğunlukla harici sitelerde görünürler. Bunlar sıralamanıza katkıda bulunan etkili faktörlerdir.
Site Dışı SEO, sitenizi (reklamların yanı sıra) web üzerinde tanıtmak için yapabileceğiniz işlemleri ifade etmektedir.
En yaygın olarak kullanılan yöntemler:
- Diğer web sitelerinden web sitenize işaret eden linkler.
- Sosyal medya pazarlamacılığında sitenizin geçmesi
Yerel SEO da sayfa dışı SEO
İşletmeniz faaliyet gösteriyorsa, yerel SEO yapılması gerekir. Yerel işletmeler için, sayfa dışı SEO’nun bir kısmı etkili SEO’dur. Ağızdan ağıza pazarlama, insanları işinize götürmede büyük rol oynamaktadır. Sadece bu da değil, mutlu müşteriler Google’ın ve diğer potansiyel müşterilerin ne kadar iyi performans sağladığını görmek için kullanabileceği incelemeleri bırakabilmektedir.
You must be logged in to post a comment.